Studiedag
Op 13 oktober 2016 werd een studiedag “Communicatie met anderstalige klanten in de dienstverlening – de Brusselse case study” georganiseerd voor de betrokken gebruikers en in samenwerking met partners die “good practices” konden voorstellen in diverse workshops. Achteraf blijft de vraag van de deelnemers om een vervolgplatform op te zetten met veel praktische tips nog onbeantwoord.
Presentaties workshops
- ZANZU – meertalige website – Kaat Van Bosstraeten (Sensoa)
- Miscommunicatie in meertalige consultaties op de spoedgevallendienst – Toon Cox (VUB)
- Terminologie- en vertaaltools gebruiken in de hulpverlening – Koen Kerremans (VUB)
- Taal- en communicatiepraktijk in de hulpverlening : de Brusselse case study – Laurent-Philippe De Ryck (Brussel Onthaal vzw)
- Audio visual storytelling – Johan Ruysseveldt (Caveman Productions)
- Kunnen apps communicatie ondersteunen: een praktijkvoorbeeld – July De Wilde (UGent/VUB)